Recent News

Ostatnie

6 lis 2015

Bronica ETRS | Opinia

Od tego aparatu zaczęła się cała przygoda z analogiem.
Bronica ETRS
 Bronica ETRS był moim pierwszym analogiem, 
pierwsze wrażenie trochę duży!
(Jeszcze nie miałem Mamiya RB67 ;) )
Teraz wiem że taki duży ten aparat nie był,
na pewno poręczny i miał odpowiednią wagę.
W ręku świetnie leżał i zabranie aparatu w plener, 
nie robiło jakiś trudności.
Format 645 nie jest uznawany jako średni, 
jednak w porównaniu do formatu 35mm jakość zdjęć powalająca.
 Początkowo miałem obiektyw o ogniskowej 75mm,
z czasem doszedł szerszy do krajobrazu 40mm.
Z jednej rolki 120 można zrobić 15 naświetlań.
 Mój egzemplarz był w bardzo dobrym stanie,
dodatkowo posiadałem grip i pryzmat z pomiarem światła.
Nie musiałem inwestować w światłomierz.
Jednak dość szybko okazało się, 
aby idealnie naświetlać krajobrazy należy zainwestować 
w światłomierz zewnętrzny - najlepiej z punktowym pomiarem!

 Jakość zdjęć z obu obiektywów była naprawdę świetna.
Bronica naświetla od 8sek. do 1/500sek, 
istnieje możliwość Bulb jednak jest to dość uciążliwe
 i ryzykowne podczas naświetlania. 
 Aparat do wyzwolenia migawki potrzebuje baterii,
ja przez dwa lata użytkowania (lato-zima) 
nie musiałem jej wymieniać.
Nie mogę nic złego powiedzieć o tym aparacie,
 czy też całym moim zestawie.
 Wszystko świetnie się spisywało, 
co przekładało się na efekty końcowe moich zdjęć.

Jeżeli ktoś więcej oczekuje jakości z fotografii analogowej,
to Bronica jest świetnym rozwiązaniem.
 System jest nie drogi, 
w porównaniu do innych marek średnio formatowych.

Sprzedałem ten zestaw, tylko na rzecz większego formatu
 i całkowicie mechanicznego aparatu 
czyli Mamiya RB67 Pro SD.
Bronica ETRS | Opinia
  • Blogger Comments
  • Facebook Comments

0 komentarze:

Prześlij komentarz

Item Reviewed: Bronica ETRS | Opinia Rating: 5 Reviewed By: RR Photo
Top